Cara Pembelian Produk Shaklee

Anda telah bergelar ahli Shaklee, tetapi masih belum tahu cara untuk membeli rangkaian produk Shaklee?

Untuk pengetahuan anda, rangkaian produk Shaklee boleh dibeli samada di Cawangan Shaklee berdekatan anda atau atas talian (online) melalui webpage yang dikhususkan hanya untuk ahli Shaklee yang berdaftar iaitu https://www.shaklee2u.com.my

Kj di Home Office Shaklee, Sunway

Cawangan Shaklee ;

Home Office
Level 9, The Pinnacle,
Persiaran Lagoon, Bandar Sunway,
47500 Subang Jaya,
Selangor Darul Ehsan.






Cawangan Kuala Lumpur
No 32, Jalan Seri Rejang 3,
Pusat Industri Seri Rampai,

Taman Sri Rampai,
53300 Kuala Lumpur.

Cawangan Pulau Pinang
No. 81, 83 & 85, Jalan Todak 6,
Pusat Komersial Sunway Perdana,

13700 Seberang Jaya,
Pulau Pinang

Cawangan Kelantan
319, Section 25,
Bandar Kota Bharu,
Jalan Sultan Yahya Petra,

15200 Kota Bharu
Kelantan Darul Naim

Cawangan Perak
32, Medan Istana 1,
Bandar Ipoh Raya,

30000 Ipoh
Perak Darul Ridzuan

Cawangan Johor
47, 49 & 51, Jalan Molek 3/20,
Taman Molek,

81100 Johor Bahru,
Johor Darul Takzim

Cawangan Sabah
Lot 4.1, Neutron Point,
Lorong Poin Neutron,

Jalan Lintas Khidmat,
88300 Kota Kinabalu
Sabah

Caranya mudah sahaja, anda cuma perlu ke cawangan yang berdekatan dan membeli rangkaian produk Shaklee dari kaunter :)

Bagi ahli yang tidak berkesempatan untuk ke cawangan Shaklee, anda boleh mendapatkan produk Shaklee dari website. Jom kita tengok caranya satu per satu :)


Ini adalah main page portal Shaklee bagi ahli-ahli yang berdaftar, sebaik sahaja anda ke https://www.shaklee2u.com.my , ia akan terus bawa anda ke sini 😁


 
Pilih icon Shopping untuk memulakan proses transaksi anda.



Pilih Agree sebagai tanda anda bersetuju dengan terms yang telah dinyatakan oleh Shaklee



Masukkan maklumat penerima produk, samada diri anda sendiri atau customer anda :) dan pilih Confirm



Pilih produk yang ingin dibeli, anda boleh membuat carian terus di kotak search dengan memasukkan nama produk atau anda boleh cari satu per satu mengikut kategori produk (senarai kategori di sebelah kiri)



Setelah produk dipilih, informasi ringkas mengenai produk juga turut dipaparkan. Jika anda benar-benar pasti dengan pilihan anda, pilih Add to shopping cart.




Anda akan terus dibawa ke page senarai produk yang telah dipilih tadi. Di sini, anda boleh meletakkan jumlah bilangan yang ingin dibeli untuk setipa jenis produk di kolum Quantity, jika anda hanya ingin membeli 1 unit, maka tidak perlu diedit.

Jika anda ingin menambah produk lain, pilih Continue to order dan ia akan membawa anda ke step no.4 semula. Jika anda telah berpuas hati dan tiada lagi penambahan produk, pilih Submit.



Seterusnya, pilih Online Credit Card/Debit Card untuk tujuan pembayaran. Anda tiada kad kredit? Jangan risau, kita boleh gunakan kad ATM yang sedia ada kerana kad ATM juga berfungsi sebagai Debit Card.



Untuk pembelian kali pertama, anda perlu memasukkan dahulu maklumat kad anda, pilih Add New Card



Masukkan maklumat kad anda seperti yang tertera di kad.



Setelah proses pendaftaran kad selesai, pilih kad tersebut untuk tujuan pembayaran dan pilih Please Confirm Payment Info



Anda akan dipaparkan sekali lagi senarai produk yang ingin dibeli bagi tujuan pengesahan. Jika terdapat pembetulan atau penambahan produk, pilih Modify Order. Jika anda berpuas hati dan yakin dengan pilihan anda, pilih Confirm Order.



Page pengesahan MSOS Code akan keluar bagi mengesahkan bahawa transaksi ini dibuat oleh anda sendiri (ala-ala TAC Request). MSOS Code akan dihantar ke nombor telefon yang telah didaftar oleh anda.

Buat pengguna kad yang belum pernah menggunakan Debit Card secara online, anda perlu menghubungi pihak bank terlebih dahulu untuk mengaktifkan fungsi MSOS Code ini. Langkah ini perlu dilakukan terlebih dahulu sebelum memulakan transaksi anda. Ia hanya perlu diaktifkan sekali sahaja.



Setelah pembayaran berjaya dibuat, anda akan menerima sms dan invois online juga akan terpapar untuk rekod anda. Dengan terpaparnya invois ini, maka transaksi pembelian anda telah berjaya..yeayyy 😎


Seterusnya, pihak Shaklee akan menguruskan penghantaran produk tersebut. Anda boleh menyemak status penghantaran produk tersebut dengan memilih Historical Orders

Kebiasaannya, mengikut pengalaman Kj, jika pembelian online dibuat sebelum pukul 12 tengahari untuk penghantaran di sekitar Lembah Klang, produk akan tiba ke tangan penerima pada keesokan harinya. Dan jika transaksi dibuat setelah jam 12 tengahari, ia akan tiba ke tangan penerima tidak lebih dari 3 hari.



video
Happynya bila produk kesayangan Kj dah sampai 😉

Mudah kan berbisnes Shaklee. Kalau tak dapat pergi ke branch, kita boleh order online sahaja dan Shaklee yang akan uruskan semuanya untuk kita. Tak perlu kita beratur panjang di pejabat pos untuk menghantar barang customer. Konsep ini sama seperti DROPSHIP, tetapi dropship Shaklee, kita boleh dapat untung runcit dan juga bonus bulanan dari Shaklee 💖



Ada kemusykilan? Jangan segan-segan contact Kj ok :)
PM/ Whatsapp : 0 1 8 7 7 8 5 2 5 0
Instagram : @kedai_ju




0 comments:

Post a Comment