Resepi KEJAYAAN

Bismillahirrahmanirrahim..

Apa khabar semua..KJ baru je masuk ofis hari ni
Dari 19 hingga 22 Ogos haritu KJ terlibat dengan sukan Jabatan..
Letih badan pun masih belum hilang lagi hari ni..heee..

Alhamdulillah, walaupun badan letih tapi takde la melampau sangat letihnya sampai tak masuk pejabat.
Rahsianya? Pastilah 4 biji Ostematrix sebelum tido

Korang ada tengok tak sukan Olimpik Rio baru2 ni?
Best kan bila tengok atlet2 Malaysia dapat pingat!!
Walaupun bukan emas, tapi itu pun dah cukup membanggakan, bukan senang nak dapat layak ke Olimpik.

Banyak stage yang atlet kita perlu lalui hanya untuk melayakkan diri ke sana!

KJ kecewa bila ada di kalangan rakyat Malaysia yang tak bersyukur bila DLCW khususnya dapat pingat perak. Memang la sebolehnya kita nak pingat emas, tapi pingat perak pun bukan senang nak dapat tau!

Kita ni hanya mampu melihat atlet kita berhempas pulas dari kaca TV, tapi perit jerih dieorang untuk menjejakkan kaki ke Rio tu kita tak nampak.

Jadinya, sebagai rakyat Malaysia yang matang, sepatutnya kita ucapkan tahniah kepada dieorg tak kira yang samada telah menyumbangkan pingat ataupun tak!



Apa kena mengena Olimpik di Rio dengan blog ni?

KJ cuma nak tunjukkan kat sini yang setiap kejayaan tu memerlukan pengorbanan.
Dan selalunya orang di luar sana tak nampak pengorbanan yang terpaksa dilalui oleh seseorang tu di dalam perjalanannya untuk menggenggam kejayaan!

Yang kita nampak cuma bila kejayaan tu dah dicapai.


Tiada kejayaan yang datang bergolek.
Kita dulu pun lahir2 bukan terus berlari kan?
Mesti kena ada step, mula2 pandai meniarap, merangkak, berdiri, bertatih, berjalan, pastu baru boleh berlari.

Sama juga dengan usaha menuju kejayaan dan impian.
Pasti ada ranjau yang perlu kita tempuh.
Bila semua dugaan dan ditempuh, barulah kemanisan kejayaan tu kita boleh dapat.

Man Jadda Wa Jada - Siapa yang berusaha, (In Sha Allah) akan mendapat apa yang diusahakannya. 

Kenapa kita perlukan Ostematrix dalam diet harian?

Bismillahirrahmanirrahim..

Dianggarkan satu daripada tiga wanita dan satu daripada 12 lelaki berumur melebihi 50 tahun kini menderita akibat osteoporosis di seluruh dunia. Kos bagi rawatan osteoporosis seluruh dunia untuk semua peringkat umur pula dijangka meningkat kepada AS$131.5 bilion (RM432.4 bilion) menjelang 2050. Selain itu, insiden keretakan pinggul di seluruh dunia dijangka meningkat sebanyak 240 peratus bagi wanita dan 310 peratus bagi lelaki menjelang 2050. -info http://e-kesihatan.blogspot.com



Osteoporosis ini atau mudah dikenali dengan kata lain bongkok. Adakah gejala bongkok ni merupakan proses semulajadi penuaan? Dalam ertikata lain, bila dah tua, automatik akan menjadi bongkok. Betul ke macam tu? Bila tua, kita wajib bongkok ke? huuu...




Apakah kalsium ni? Biasa orang kaitkan kalsium dengan tulang, kan?

Sakit tulang.. kurang kalsium.. nak kuatkan tulang.. banyakkan makan kalsium.. 


Sebenarnya, BUKAN KALSIUM SEMATA-MATA yang terlibat dalam pembinaan tulang. 

Bayangkan macam ni.. kalsium adalah batu-bata dalam proses pembinaan tulang. 
Boleh ke kita nak bina bangunan yang kukuh dengan batu-bata sahaja tanpa simen atau mortar untuk melekatkannya antara satu sama lain??? Tak boleh kan? 

Di sinilah pentingnya mineral lain seperti magnesium, boron, zink, kuprum, mangan vitamin K dan vitamin D.


Ostematrix terbukti secara klinikal menyediakan matriks nutrien penting bagi membina dan mengekalkan tulang dan gigi yang kuat.

Lebih daripada Sekadar Kalsium

OsteMatrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.

Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 




SIAPA YANG PERLUKAN OSTEMATRIX?


  1. Individu yang mengalami sakit pinggang, sakit lutut dan sendi.
  2. Individu yang sering mengalami kebas kaki / tangan terutamanya pada waktu malam.
  3. Ibu-ibu mengandung, terutamanya yang sering mengalami kebas kaki.
  4. Ibu-ibu menyusu yang sememangnya memerlukan jumlah kalsium yang tinggi.
  5. Individu yang sering keletihan dan kerap outstation, dimana kalsium membantu mengurangkan keletihan.

APAKAH MANFAAT OSTEMATRIX?


  1. Menguatkan tulang, kuku, gigi dan sistem saraf.
  2. Ia juga boleh membantu merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan dan gusi berdarah.
  3. Membantu mengatasi kekejangan dan kebas-kebas. Pengambilan OsteMatrix sebelum tidur dapat membantu mengurangkan kebas-kebas, kejang, sakit sendi dan juga artristis.
  4. Mengurangkan stress, di mana OsteMatrix membantu mengimbangi tekanan darah, menenangkan saraf, menggalakkan tidur lena dan membantu mood swing serta sakit kepala.
  5. Mengurangkan masalah haid. Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak, ia akan meringankan sakit semasa waktu haid dan membantu pembuangan air kecil.
  6. Membantu mengurangkan hiperaktiviti perut dan masalah gastrik.
  7. Membantu atlet sukan, membekalkan kalsium dan mineral penting dalam tubuh. Justeru, pergerakan dan aktiviti lasak dapat dilakukan dengan selesa dan mudah.



Kalsium dan Vitamin D sangat digalakkan untuk mengelakkan dari Osteoporosis.

Golongan yang paling sesuai untuk mengambil Ostematrix adalah:


  1. Ibu menyusu, mengandung
  2. Suami/isteri bekerja yang selalu kepenatan dengan kerja
  3. Warga emas
  4. Wanita yang mengalami masalah PMS - sakit semasa datang bulan
  5. Mereka yang mengalami kekejangan otot
  6. Mereka yang mempunyai Lactose Intolerant
  7. Mereka yang jarang atau tak suka minum susu

Jika anda sayangkan tulang anda dan taknak bongkok dengan cepat, jangan lupa ambil Ostematrix di dalam diet harian anda. Banyak manfaatnya di kemudian hari nanti :-)

Anda berminat untuk mencuba Ostematrix? Jom dapatkannya dari Kj atau klik sahaja pada gambar dibawah untuk pembelian terus :)





Ada kemusykilan? Meh kita bincang ;-)

PM/ Whatsapp : 0 1 8 7 7 8 5 2 5 0
Instagram : @kedai_ju


OGOSMATRIX

Bismillahirrahmanirrahim..

Wow!! dah lama rupanya KJ tak membebel..ngeee..
Sorrylah ok, banyak kerja hakiki..hehe

Haa..hari ni dah 10 Ogos 2016, tapi masih belum terlambat rasanya untuk KJ umumkan yang bulan Ogos adalah bulan promosi untuk OSTEMATRIX!

Pelik naw nama dia kan, cam citer Keanu Reeves pulak.

Promosi Ogos 2016

Pada mereka yang tak familiar dengan Ostematrix ni, memang sangat rugi la kalau korang tak tau pasal dia. Especially untuk korang2 yang tak suka minum susu.

Kalau korang nak tau, 1 biji Ostematrix ni bersamaan dengan 1 gelas susu berkalsium tinggi atau 80 biji badam.. Haaa...power kan!


Apa yang menarik tentang Ostematrix Shaklee a.k.a Oste ini adalah ia bukan hanya mengandungi Kalsium, tapi ada juga Magnesium, Vitamin D, Boron, Manganese, Kopper dan Zink. Setiap bahan yang terkandung di dalam Oste ini saling melengkapi antara satu sama lain dan dapat memberi manfaat yang maksimum pada tubuh badan kita.




Mengapa Ostematrix Shaklee?
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
.
Apakah perbezaannya dengan pil kalsium lain?
.
 4 biji per serving menyediakan 1000mg keperluan kalsium tubuh. Disediakan dalam bentuk kaplet yg mudah untuk ditelan.
.
 Ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.
.
 Kombinasi kalsium dengan Magnesium dan Vitamin D adalah penting kerana ia merangsang kesan penyerapan kalsium yang lebih tinggi oleh tubuh.
.
 Sangat sesuai untuk anda yang mempunyai alahan dengan produk tenusu atau CMA (Cow Milk Allergy). Atau dengan kata lain anda hanya perlu mengambil 4 biji tablet ostematrix Shaklee sehari bagi menggantikan beberapa gelas susu! Terbaik untuk mereka yang tidak lalu untuk minum susu.
.
Yang penting, apabila kita pasti dan tahu berapa ukuran atau sukatan bagi setiap apa yang dimakan oleh kita, maka tubuh badan kita akan mampu menyerap dan menerima segala vitamin dengan lebih baik. Walau apa pun yg kita makan, makanlah dengan berilmu!



Sempena promosi Ogos 2016 ini, harga sebotol Ostematrix (120 biji) of course la murah dari biasa, dah nama pun promosi kan..

Harga asal sebotol Ostematrix = RM64.66 (termasuk GST)

Nak tau harga promo? Moh la cepat whatsapp KJ ok :-)
.
.


Ada kemusykilan? Meh kita bincang ;-)

PM/ Whatsapp : 0 1 8 7 7 8 5 2 5 0
Instagram : @kedai_ju